«

»

gru 14

Czym właściwie jest marketing sieciowy i jak to działa?

Przejmij kontrolę nad Swoją przyszłością, dlaczego do tego potrzebujesz własnego biznesu?

Przez kolejne lata mój umysł zaczynał się otwierać. Przez te lata coraz mocniej przemawiała do mnie idea, by nie tylko zdobywać bogactwo, ale też znaleźć sposób na to, by pomóc  innym stać się bogatymi. Zdałam sobie sprawę, że choć osobisty sukces daje poczucie spełnienia, satysfakcja jest większa, jeśli przy okazji pomagasz osiągać sukces wielu innym ludziom. Uwielbiam pracować z ludźmi, którzy są głodni wiedzy i chętni do rozwoju.

 Ludzie z którymi pracuję w marketingu sieciowym, są zwykle pełni prawdziwego entuzjazmu. A ja mam coraz większy szacunek do marketingu sieciowego i do tego, co on daje ludziom.

Wreszcie zaczęłam się spotykać z liderami  i zaskoczyło mnie to, że okazali się jednymi z najbardziej inteligentnych, uprzejmych i profesjonalnych ludzi w biznesie, kierującymi się etyką, moralnością i duchowością. Kiedy  poznałam tych ludzi, nawiązałam z nimi przyjacielską relację i zaczęłam ich szanować, odkryłam też, że znalazłam się w samym sercu tej branży i ?zaskoczyło mnie to, co tam zobaczyłam.

Wielu ludzi ma zamknięty umysł  na tego typu biznes i działanie. Dopiero po zrozumieniu i poznaniu idei tego biznesu, otwiera się  na to zupełnie nowe spojrzenie.

 

Czym właściwie jest marketing sieciowy i jak to działa?

Marketing sieciowy towarzyszy nam w  różnych formach od połowy ubiegłego wieku. Pomysł jest prosty, a jednocześnie genialny:zamiast wydawać miliony na profesjonalne agencje i kanały dystrybucji, aby promować nasz produkt lub usługę, dlaczego nie zapłacić ludziom, którzy chętnie z tych pieniędzy skorzystają, za to, że o tym
produkcie albo usłudze opowiadają innym? Właśnie to robi firma prowadząca marketing sieciowy: część każdej
złotówki pochodzącej ze sprzedaży wypłaca swoim niezależnym przedstawicielom, którzy zwykle są też entuzjastami sprzedawanych produktów i ich aktywnymi użytkownikami.

Jakim cudem to może działać? Przecież grupka zwyczajnych ludzi bez umiejętności sprzedaży nie ma szans konkurować z profesjonalistami i generować sprzedaży na jakimkolwiek sensownym poziomie…
Otóż to jest w tym wszystkim najlepsze, że może. Jak wie każdy specjalista pracujący w marketingu,
czy gigant korporacyjny ? najbardziej skuteczną formą promocji jest osobiste polecenie i reklama szeptana. To dlatego firmy wydają miliony na to, by w reklamach telewizyjnych aktorzy występowali jako nasze mamy, małżonkowie, przyjaciele albo dzieci: w ten sposób imitują moc poleceń.
W marketingu sieciowym korzystamy z tego, co prawdziwe. Prawdziwa moc tego modelu biznesu ? potocznie  nazywamy dźwignią ? wynika z tego, że jako przedstawiciel otrzymujesz prowizję nie tylko od produktów kupowanych przez ludzi, którym Ty je polecisz, ale też przez tych, którym oni je polecają ? pośrednio i bezpośrednio.To znacząco zwiększa potencjał przychodów.

Sprzedaż w marketingu sieciowym ciągle rośnie między innymi dlatego, że każdy w nim wygrywa. Firma zyskuje tak wysoki poziom penetracji rynku i świadomości marki, jaki bardzo trudno byłoby osiągnąć z wykorzystaniem tradycyjnego marketingu, a w dodatku byłoby to bardzo drogie. Niezależny przedstawiciel ma możliwość stworzenia naprawdę poważnego przepływu pieniężnego.

W jaki sposób? Wykorzystując moc reklamy szeptanej ? relacji osobistych ? do budowania dużej sieci, która prezentuje innym linię firmowych produktów czy usług.

W marketingu sieciowym nie zatrudnia się pracowników ? wspiera się osoby indywidualne, które są niezależnymi przedstawicielami. Dynamika finansowa jest jednak podobna: kiedy Twoja sieć niezależnych przedstawicieli urośnie do 300, 400 czy  500 osób, będziesz miał już pod sobą poważną organizację generującą duże kwoty jako przychód pasywny.

 
Co inni mówią o marketingu sieciowym?

Model jest potężny, ponieważ działa ? a my nie jesteśmy jedynymi, którzy to mówią. Legendarny ekspert w zakresie zarządzania i autor klasycznego bestsellera. W poszukiwaniu doskonałości w biznesie, opisuje marketing sieciowy jako ?pierwszą prawdziwie rewolucyjną zmianę w marketingu od początku ery?nowoczesnego? marketingu, wprowadzonego 50 lat temu przez Procter and Gamble oraz Harvard Business School?. Powstający na naszych oczach sukces marketingu sieciowego nie pozostał bez echa w prasie ? opisywano go w magazynach Forbes, Newsweek, czy The Wall Street Journal. Zapewne 15 lat temu żadne z tych czasopism nie poświęciłoby biznesowi sieciowemu ani jednego wiersza. A teraz w magazynie
Fortune można przeczytać coś takiego:
Marzenie inwestora… najlepiej strzeżony sekret biznesowy na świecie… branża o stałym corocznym wzroście, solidnym przepływie pieniężnym, o wysokim zwrocie z zainwestowanego kapitału i długoterminowych perspektywach rozwoju na całym świecie.Dziś marketing sieciowy jest uznawany przez wielu ekspertów
i doświadczonych biznesmenów za jeden z najszybciej rozwijających się modeli biznesu na świecie.

Dziś marketing sieciowy jest uznawany przez wielu ekspertów i doświadczonych biznesmenów za jeden z najszybciej rozwijających się modeli biznesu na świecie.

Twoja przyszłość zaczyna się już teraz czego Ci potrzeba, by zacząć działać w marketingu sieciowym i osiągnąć sukces?

Wybieraj mądrze. Postanowiłeś więc rozpocząć własną działalność w  marketingu sieciowym. Moje gratulacje! Teraz stoisz przed wyborem. Istnieje kilka tysięcy firm działających w tym systemie. Do której  z nich powinieneś dołączyć?

Wyjątkowe korzyści, jakie dają produkty, były najczęściej drugim powodem, dla którego ludzie wybierali konkretną
firmę ? pieniądze były pierwszym. Tego też nie podaję w wątpliwość.Chociaż słyszałem wiele przesadzonych opinii i wiele pustej reklamy, znalazłem też świetne produkty, a niektórych używam do dziś. Faktycznie produkty wyjątkowo wysokiej jakości stały się znakiem rozpoznawczym marketingu sieciowego.
A mimo to produkty nie są najważniejszą korzyścią.
Kiedy wybierasz firmę do współpracy, produkt nie jest czynnikiem,który powinien mieć najbardziej znaczący wpływ na Twoją decyzję.Podkreślam to, ponieważ większość ludzi zakłada, że to produkt jest najważniejszy. Otóż nie. Pamiętaj, nie podejmujesz pracy sprzedawcy; wchodzisz w biznes dla samego siebie, a Twój biznes polega na budowaniu sieci. Kiedy zaczynasz się przyglądać różnym firmom, powinieneś zadawać sobie jedno podstawowe pytanie: ?Czy ta firma pomoże mi się nauczyć, jak profesjonalnie budować sieć??.
Polecam marketing sieciowy przede wszystkim ze względu na związany z nim system praktycznej edukacji biznesowej i rozwoju osobistego.

Dzięki systemowi marketingu sieciowego każdy może mieć swój udział w bogactwie. Ten model biznesu otwarty jest na każdego człowieka z zapałem, determinacją i wytrwałością. Nie ma znaczenia ani Twoje nazwisko, ani to, gdzie chodziłeś do szkoły (ani czy w ogóle masz jakieś wykształcenie), ile dziś zarabiasz, jakiej jesteś płci lub rasy, czy jesteś przystojny, czy jesteś lubiany ani czy jesteś inteligentny.Większość firm w marketingu sieciowym dba głównie o to, jak wiele jesteś gotów się nauczyć, czy jesteś w stanie się zmienić i rozwinąć oraz
czy masz dość siły, by wytrwać na dobre i na złe, gdy będziesz się uczył, jak zostać biznesmenem. Czy tak samo jest w każdej firmie działającej na rynku? Nie. I jak w każdym przypadku ? są dobrzy, źli i bardzo źli, ale są też ci naprawdę wspaniali.

Natomiast tym lepszym firmom ogromnie zależy na Twojej edukacji biznesowej. Myślą perspektywicznie i za priorytet przyjmują rozwój Twoich umiejętności i zdolności. Kiedy znajdziesz taką firmę, w której
liderzy chcą Cię szkolić i pomagać Ci zostać biznesmenem, co jest Twoim celem, w takiej firmie warto zostać.
Czy program prowizyjny jest ważny? Oczywiście. Czy jakość produktów ma pierwszorzędne znaczenie? Tak. Jednak znacznie bardziej skupiłbym się na tym, jak bardzo firmie zależy, żebyś został prawdziwym
biznesmenem w kwadrancie B ? budującym swoje bogactwo. To jest najważniejsza sprawa w firmie, do które chcesz dołączyć: to ma być dla Ciebie prawdziwa szkoła biznesu.Jeśli podoba Ci się wstępna prezentacja, spotkaj się z osobami, które mają Cię szkolić. Zainwestuj też trochę czasu, żeby ? poza wynagrodzeniem i produktami ? zastanowić się nad tym, co jest w sercu tych firm: czy są rzeczywiście zainteresowane Twoim rozwojem i szkoleniem? To zajmuje trochę więcej niż wysłuchanie półgodzinnej prezentacji pełnej zachwytów,
przejrzenie strony internetowej i sprawdzenie, ile zarabiają poszczególni przedstawiciele. Aby dowiedzieć się czegoś o jakości edukacji w firmie,będziesz musiał się zwlec z kanapy i sprawdzić, jakie oferują szkolenia,
seminaria i spotkania edukacyjne.Jeśli podoba Ci się wstępna prezentacja, spotkaj się z osobami, które
mają Cię szkolić. .

Po co miałbyś wkładać ciężką pracę, czas i energię w firmę, która nie ma jeszcze żadnych potwierdzonych
wyników? W  marketingu sieciowym istnieją świetne, silne, wiarygodne firmy funkcjonujące od 3 lat i inne, działające od 30 lat. To prawda, że uczestnictwo w czymś nowym, u progu prawdziwego sukcesu, ma
w sobie coś ekscytującego i ożywczego. Natomiast jeśli angażujesz się w firmę istniejącą od dziesiątek lat, inwestujesz w wiarygodność i moc zbudowanej marki.

Najważniejsze, to żebyś odrobił zadanie domowe ? starannie sprawdzając to, co widzisz i z kim masz robić biznes.
Niech nikt Cię nie zwiedzie obietnicami tego, że kluczem do bogactwa jest związanie się z nową firmą, firmą działającą od 5 lat albo z taką,funkcjonującą od 35. Nie ma tu żadnych reguł. Nie ma stuprocentowego wzoru. Najważniejsze, żeby firma była świadoma tego, co robi,i dawała jasne sygnały, że zamierza tu pozostać na długo.
Czy firma proponuje sprawdzony plan działania?
Marketing sieciowy oferuje bardzo duże możliwości i wcale nie zmusza Cię do odkrywania na nowo Ameryki. Oferuje plany działania, które pozwolą Ci osiągnąć sukces, o jakim marzysz..W niektórych firmach udostępnia się każdemu stronę internetową, która pomaga szkolić przyszłych przedstawicieli albo promować produkty i możliwości. Pierwszorzędne narzędzia prezentacyjne w postaci płyt CD, DVD, podcastów i materiałów drukowanych stały się już standardem wyposażenia przedstawiciela w marketingu sieciowym.

Czy program edukacyjno – szkoleniowy firmy uwzględnia zarówno pomoc w zdobywaniu umiejętności
biznesowych, jak i rozwój osobisty? Podkreślałam już, że edukacja i szkolenia są dla mnie największymi wartościami, jakie może zapewnić marketing sieciowy ? nawet większymi niż tworzenie strumienia nieprzerwanych przychodów. Upewnij się więc, czy firma je oferuje. Sprawdź, czy firma kładzie nacisk na regularne szkolenia dotyczące umiejętności biznesowych i rozwoju osobistego. Od wielu lat liderzy branży są świadomi, że opłaca się zapewnić przedstawicielom zrównoważoną dietę w postaci inspirujących materiałów edukacyjnych.
W dawnych czasach były to książki i kasety audio. W XXI wieku są to płyty CD i DVD, podcasty, telekonferencje na żywo i webinaria ? oraz oczywiście książki. Książki nie wychodzą z mody.  Ani seminaria na żywo. Nawet w czasach Internetu obecność na dużym spotkaniu nie może się równać z żadnym innym środkiem przekazu. W dzisiejszych czasach budowanie sieci odbywa się zarówno przez telefon i Internet, jak i twarzą w twarz. Nadal jednak można zauważyć, że lepsze firmy wciąż przykładają dużą wagę do seminariów rocznych,
półrocznych, kwartalnych i miesięcznych. Dlaczego? Mają one niezrównaną wartość dla edukacji i rozwoju osobistego.
Przy okazji chciałabym wspomnieć, że w Twoim szkoleniu i edukacji będzie brała udział nie tylko Twoja firma prowadząca marketing sieciowy. Jest w niej rozbudowana hierarchia ludzi ? od człowieka, który wprowadza Cię w działalność (zwanego ?sponsorem?), przez jego sponsora i sponsora tego sponsora (Twój ?upline?) aż po stojących najwyżej dyrektorów ? wszyscy oni mają własny interes w tym, żebyś Ty się rozwijał, uczył i osiągnął sukces.

W marketingu sieciowym piękne jest to, że jest on zupełnym przeciwieństwem korporacyjnego wyścigu szczurów, w którym nawet Twój najlepszy przyjaciel może Cię zepchnąć z drabiny, by wskoczyć wyżej w hierarchii.

W marketingu sieciowym nie ma takiej rywalizacji, bo to od Ciebie zależy sukces Twojego sponsora Ci, którzy korzystają na Twoim rozwoju, chcą, żebyś się rozwijał! Czy firma ma dobrą linię produktów wysokiej jakości, które będą atrakcyjne dla klientów i dla Ciebie? Nawet jeśli nie jest to najważniejsza kwestia, wciąż powinna pozostać w kręgu Twojego zainteresowania. Dlaczego? Odpowiedź to jedno hasło: reklama szeptana. Marketing sieciowy nie promuje się specjalnie w mediach. Rzadko kiedy widujesz bilbordy czy reklamy telewizyjne tych produktów. Dlaczego? Ponieważ system promocji jest tu zupełnie inny. Zamiast rozbudowywać budżety reklamowe i pompować pieniądze w drogie media, firmy dają te pieniądze ludziom takim jak Ty.

Siłą napędową rozwoju sieci jest słowo mówione ? poszczególni ludzie opowiadają innym o produkcie lub usłudze i szansie biznesowej, jaką sieć proponuje. Z tego powodu w marketingu sieciowym najlepiej sprawdzają się takie produkty i usługi, które wywołują u ludzi emocje, niosą wspaniałą opowieść, mają w sobie ciekawy składnik, powstały w interesujących okolicznościach, dają wyjątkowe korzyści lub są jedyne w swoim
rodzaju.

Mówię o prawdziwych cechach i korzyściach. Twój produkt
musi być czymś wyjątkowym. Teraz muszę podkreślić też, że nie ma czegoś takiego jak jeden ?najlepszy? produkt. Na rynku jest miejsce na tysiące najlepszych produktów i usług. W pewnym stopniu ocena tego, co można nazwać wspaniałym produktem, jest subiektywna. Niektórzy ludzie szczególnie interesują się kosmetykami, żywieniem czy techniką. Czy istnieje mocny rynek dla produktu? Czy to jest coś, co spodoba się dużej liczbie osób? Czy cena jest konkurencyjna?

Czy wierzysz w wartość produktu i sam będziesz go używał? Czy
kryje się za nim ciekawa opowieść? Jeśli jesteś zafascynowany jakimś
produktem, który proponujesz innym, łatwiej Ci będzie ich zarazić
swoim entuzjazmem.

Permalink do tego artykułu: http://justynaolowniuk.pl/czym-wlasciwie-jest-marketing-sieciowy-i-jak-to-dziala

Dodaj komentarz

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com