«

»

mar 31

Magiczne spojrzenie na świat biznesu.

Tym magicznym spojrzeniem na świat biznesu jest oferta nie do odrzucenia. to tworząca tożsamość oferta, będąca istotą produktu, usługi lub firmy, w której oczekiwany zysk jest wyrażany tak jasno i sprawnie, że natychmiast staje się oczywiste, że tylko głupiec mógłby ją odrzucić.

„Taka oferta sprawia, że robienie z Tobą interesów jest tak proste i zyskowne, iż zaczynasz wyróżniać się z tłumu.”

Faktem jest, że prawie każdy z nas w którymś momencie jest uwikłany w proces sprzedaży. Co więcej, musimy sprzedawać siebie (klientowi, szefowi, dzieciom, narzeczonej). Biznes jest metaforą wybraną z dwóch powodów. Po pierwsze, jest to główny obszar zastosowania tej techniki. Po drugie każdy może zrozumieć odniesienie do tej dziedziny życia. Tak naprawdę, wszyscy jesteśmy ekspertami w zakresie reklamy, gdyż używamy jej każdego dnia.

Jeżeli nie zaczniesz od oferty nie do odrzucenia stanowiącej serce Twojej strategii biznesowej, wówczas wszystkie wielkie teorie i sztuczki marketingowe świata nie będą niczym innym, niż warstwą świeżej farby na rozpadającej się drewnianej szopie. Jeśli nawet będzie ona pomalowana najlepiej jak się da, to nie zwiększy to zbytnio wartości całego budynku ani zapotrzebowania na niego. Dla kontrastu oferta nie do odrzucenia pozwala Ci stworzyć zamek. Możesz popełnić wiele błędów handlowych, czyli trzymając się metafory, pomalować zamek na beznadziejny kolor albo umieścić przed mostem zwodzonym plastikowe różowe flamingi, ale mimo to zamek pozostanie zamkiem zbudowanym na solidnych fundamentach. Istotną rzeczą jest to, że oferta nie do odrzucenia jest tak silna, że musi stanowić serce Twojego interesu.

Składowe elementy oferty nie do odrzucenia.

Zacznijmy od tego, że taka oferta złożona jest z trzech elementów:

1. Zyskownej Oferty.

2. Sloganu.

3. Wiarygodności.

Łatwo zapamiętać, gdy skrócimy pierwsze litery nazw elementów do ZSW- Zyskać, Szybko, Wiele. A można to osiągnąć, oczywiście, dzięki ofercie nie do odrzucenia.

Przyjrzyjmy się teraz bliżej każdemu z elementów składowych. Pamiętasz główny imperatyw biznesu? Złóż ofertę ! nie możesz zacząć robienia prawdziwych interesów, jeśli tego nie zrobisz. Nazywa się to „quid pro quo” czyli ja daję coś Tobie, a Ty dajesz coś mnie. W ten sposób wspólnie coś zyskujemy. Brzmi jak absolutne podstawy biznesu, prawda? A mimo to, wielu dzisiejszych przedsiębiorców i biznesmenów nie stosuje tej zasady. im bardziej zaś oddalamy się od głównego imperatywu w tym większe zmieszanie wprowadzamy naszych klientów i tym mniejsze zyski osiągamy.

Wracając do pierwszego elementu z którego składa się oferta nie do odrzucenia jest zyskowna oferta. Zysk oznacza różnicę między uzyskanym efektem a inwestycją. Każdy zakup jest swego rodzaju inwestycją. Jeżeli klienci nie otrzymują czegoś, co w i oczach będzie miało wartość większą od zainwestowanych środków, to będą się uważać za stratnych i nie zechcą robić z Tobą interesów zbyt długo. Informacje negatywne mają tendencję do szybszego rozprzestrzeniania się, niż pozytywnie, więc musisz nie tyle zadowalać, co wręcz zachwycać klientów.

Drugim elementem oferty nie do odrzucenia jest Slogan-  Właśnie na nim opiera się cała sprzedaż. Po jego zaprezentowaniu wystarczy, że niczego nie popsujesz i sprzedaż gotowa. Przekraczamy własne granice. Czym jest slogan? W skrócie, jest to wyrażenie, które odnosi się do największej ilości poniższych kwestii.

-To jest towar, który właśnie oferujemy.

-Tyle właśnie kosztuje.

-To i to będziesz z tego mieć.

-Oto dlaczego warto nam zaufać.

Niezależnie od wszystkiego innego, slogan musi też mówić: „Oto wspaniała oferta” Jest tak dobra,że trzeba być głupim, by z niej zrezygnować.

Trzy idee sloganu:

1. Co sprzedajemy? Ile to będzie kosztować?

2. Co z tego masz?

3. Dlaczego możesz nam zaufać?

Magiczna formuła na zaufanie, w jaki sposób wyraża się zaufanie? W jaki sposób da się udowodnić klientowi, że ten może Ci zaufać, a twoja oferta wcale nie jest za dobra, by mogła być prawdziwa?

a) Dowód społeczny- Opiera się na oświadczeniu i demonstrowaniu tego, że są ludzie, którzy wypróbowali produkt i przypadł im do gustu.

b) Dowód techniczny- Czy jakość twojego produktu została potwierdzona w sposób naukowy? Czy masz wyniki testów, które wykazują, iż Twój produkt spełnia stawiane wymagania.

c) Dowód faktyczny- Firmy sprzedające towary z cennych surowców często postępują w ten sposób, chcąc podkreślić, że towar taki sam w sobie dobrą inwestycją.

Ostatnim elementem oferty nie do odrzucenia jest wiarygodność. Odnosi się bezpośrednio do Ciebie. Czy można Ci zaufać? Czy masz autorytet, dzięki któremu Twoja oferta może zostać uznana za uczciwą i pożądaną.

-Poparcie, czy istnieją jakieś słynne lub cieszące się powszechnym uznaniem osoby, które byłyby w stanie poprzeć Twój produkt?

-Kwalifikacje, prawie każdy zawód czy dziedzina posiada jakąś organizację, która zatwierdza jakość pracy jej członków. Warto się temu przyjrzeć i nie pomijać możliwości przytoczenia stosowanych certyfikatów czy rekomendacji mówiących o twojej wiedzy i profesjonalizmie.

-Logika, nie należy ignorować możliwości oferowanych przez odwołanie się do rozsądku Twoich klientów. Kiedy składasz swoją ofertę, ich umysł pracuje. Mogą oni zadawać sobie pytanie, dlaczego wygląda ona tak interesująco? Jeżeli będziesz w stanie przedstawić im logiczne wyjaśnienie, to moment skutecznej sprzedaży znacznie się przybliży.

Zbierzmy wszystko razem. Przyjrzyjmy się zatem, jak wszystkie te elementy mogą zostać połączone w kampanii reklamowej. Zarówno z Twojego punktu widzenia, jak i z perspektywy Twojego klienta.

Proces tworzenia oferty nie do odrzucenia: co należy zrobić w porządku chronologicznym.

Krok pierwszy: Stwórz Wysoce Zyskowną Ofertę. Zanim zrobisz cokolwiek innego, stwórz ofertę, która będzie zyskowna dla klienta.

Krok drugi: Stwórz przekonujący Slogan. Tu tworzysz jądro swojej kampanii handlowej, od którego zależne będą wyniki Twoich pozostałych wysiłków. Slogan stanowi identyfikujący markę przekaz, który ma być kojarzony z twoim przedsiębiorstwem.

Krok trzeci: Wiarygodność aby Twoja oferta i kampania mogły działać przez dłuższy czas, należy skoncentrować je wokół różnych czynników, mogących zwiększyć zaufanie klientów.

Proces sprzedaży przy ofercie nie do odrzucenia: Co widzi klient, w porządku chronologicznym.

1. Pierwszy rzut oka: Twój Slogan. To przyciąga uwagę klienta. Dwa lub trzy spośród wielkich pytań znajduję odpowiedź, która intryguje i zachęca go, więc nabiera on ochoty do drążenia tematu.

2. Drugi rzut oka: Wiarygodność. Klient dowiaduje się wystarczająco wiele o Tobie lub Twoich produktach bądź usługach, by Ci zaufać. To dodaje mu energii do dalszego drążenia.

3.Trzeci rzut oka: Wysoce Zyskowna Oferta. Jeżeli Twój klient dotarł do tego momentu i zauważa, że slogan faktycznie uchwycił ducha oferty, masz pewność, że towar zostanie kupiony. Co więcej jeżeli klient przy zakupie spostrzeże, że otrzymane dobra są jeszcze lepszej jakości, niż sam tego oczekiwał, możesz uznać sprzedaż za swój wielki sukces.

Permalink do tego artykułu: http://justynaolowniuk.pl/magiczne-spojrzenie-na-swiat-biznesu

Dodaj komentarz

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com